wtorek, 5 lutego 2013

mocne paznokcie part II :)

     Mocnych paznokci ciąg dalszy :) Przedstawiam wam kolejne domowe sposoby na wzmocnienie i znaczne polepszenie stanu naszych pazurków :):
  • Odżywka witaminowa:
    Kupujemy w aptece ampułki z witaminą A i E. Codziennie wcieramy je w płytkę paznokciową, zwłaszcza w miejscu wzrostu paznokcia. 
  • Maseczka z ogórka i cytryny:
    Na tarce z małymi oczkami ścieramy ogórek, dodajemy soku wyciśniętego z połówki cytryny oraz 3 łyżki startego jabłka. Moczymy paznokcie przez kwadrans, codziennie przez co najmniej 2 tygodnie.
  • Wosk pszczeli:
    Rozpuszczamy niewielką ilość wosku pszczelego na małym ogniu. Gdy przestygnie, zanurzamy paznokcie na co najmniej 15 minut. Powtarzamy 2 razy w tygodniu przez 2 miesiące.
  • Oliwa, jajko i cytryna:
    Jedno żółtko mieszamy z łyżką oliwy oraz łyżeczką soku z cytryny. Nakładamy odżywkę na paznokcie na 15 minut, po czym zmywamy ciepłą wodą.
  • Kąpiel w żelatynie:
    Jedną łyżeczkę żelatyny rozpuszczamy w połowie szklanki letniej wody i czekamy ok. 5-8 min aż napęcznieje. Podgrzewamy przez 2-3 minuty i w letniej mieszance zanurzamy paznokcie. Kurację powtarzamy co drugi dzień przez 3 tygodnie.
  • Olejki
    Bardzo dobre efekty przynosi wmasowywanie w płytkę paznokciową przez kilka minut 2-3 kropel oleju rycynowego lub oleju kokosowego.


15 komentarzy:

  1. fajne, ciekawe porady. Na pewno kilka zastosuję, bo moje paznokcie niestety znów nie przetrwały i teraz mam króciutkie. Zapuszczanie czas zacząć ponownie..:D:D
    Pozdrawiam + również obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej ja mam straszne paznokcie i staram się je zapuszczać ale sie nie da ;( ciągle się łamią i rozdwajają ;( Która jest najlepsza? hahaha XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie:D Polecam wybrać tą, która sprawi najmniej kłopotów w przygotowaniu :D :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe porady! Ja słyszałam, że trzeba moczyć w limonce, przeciąć na pół i wbić w nią paznokieć i minutę przytrzymać. Ja teraz mam strasznie. Nie wiem co się dzieje, ale strasznie są cienkie i się rozdwajają. pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  4. coś idealnie dla mnie:) niby nie mam złych, ale jednak płytka jest nie taka:) dzięki za rady!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pomagają te sposoby w jakiś sposób na zmiękczenie skórek? Ostatnio zrobił mi się strasznie twarde :(
    jak Ci to nie przeszkadza to nie jest źle! :D Najgorzej, kiedy ktoś czuje, że powinien przestać a nie może.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomagają, owszem tylko trzeba w miarę konsekwentnie stosować:)

      Usuń
  6. @Zdecydowanie do włosów to racja,tyle już tej chemii w kosmetykach,że najlepiej stosować coś naturalnego :) o tym wosku pszczelim to nie wiedziałam.Dziękuje za post :*

    OdpowiedzUsuń
  7. kilka cennych rad i ja mam problemy z kruchością pazurkó :(
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. podobają mi się takie domowe sposoby :) na szczęście mam dość mocne paznokcie

    OdpowiedzUsuń
  9. skorzystam, bo moje nie są zbyt mocne :(

    OdpowiedzUsuń